1. אנשים נשארים עד 44% יותר בעסקים שמריחים טוב.
האם העסק שלכם משיג את זה? ריח נעים של עוגיות אפויות או לחם אפוי, ריח של נעלי עור או נעלי התעמלות חדשו, ניחוח הבושם המפתה מרחף מעל רצפת המכירה. ניחוחות קמעונאיים הם דבר יחסית חדש ואין לזלזל בחשיבותם בתהליכי שיווק.. בבדיקה שנעשתה בקרב מלונות ריץ' (ע"י חברת מחקר הניחוחות 'ניחוח 360') התגלה כאמור ש 44% מהלקוחות, העדיפו, נאשרו יותר ונמשכו לעסקים שהריחו טוב.
2. איך הריח שומר על פעילות עסקית טובה יותר?
ריח כאמור יכול לעורר תגובה רגשית. כאשר העוררות מתבצעת בתזמון ובמינון הנכונים, ניתן לכוון לרגשות חיוביים, אושר ושביעות רצון. מחקרים מראים שיפור של עד 40% במצב הרוח, כאשר הריח נתפס בעיני המריח כ'טוב'. אנשים נוטים לבלות זמן ממושך יותר במקומות עם ריח טוב, בגלל תחושת הנוחות. לניחוחות שונים, יכולות המרצה, איזון, הרגעה וכן יצירת לחץ.
3. התאמת הריח למשימה, קובעת את רמת ההצלחה.
יש ניסויים מרתקים בניחוחות שונים על קהלי יעד שונים. חנות מכולת בפריז לדוגמא, דיווחה על עליה של 5% במכירות לחמים, מאז שהפיצה בפינה הרלוונטית ריח מאפים טרי באופן קבוע. בחברת ניהול נכסים גילו שהנכסים המוצגים באזור מבושם בריח של דירה חדשה, נמכרים ב 7% יותר מנכסים שלא זכו להגשה המיוחדת בפני הלקוחות.
4. האם אפשר להגזים עם בישום אוטומטי?
יש כזה דבר ריח מותג חזק מדי או שגוי? בהחלט! הגזמה כמו בכל דבר, עלולה ליצור אפקט הפוך - דחייה מהמותג/שירות, זמן שהות קצר יותר בעסקים, הקטנת סל הקניות וכד'. יש נתיב ישיר בין קולטני הריח שלנו לבין החלק הרגשי במוח, מספיקים רק חלקיקי בישום מעטים כדי לבצע את הפעולה הרצויה והגזמה בהם, כאמור רק משבשת את המסרים החיובים שעוברים אל וממוחנו. בתי קולנוע רבים ברחבי העולם מפזרים ניחוחות פופקורן כדי למשוך קהל ולייצר את האווירה הנעימה והמוכרת לו, אך אולמות VIP מפזרים ניחוחות שונים לחלוטין כדי לחמוק מהתדמית ההמונית, ולייצר אווירה יוקרתית.
5. יש דוגמא לטעות בשימוש בריח?
מבלי לפגוע בחברות ומותגים בישראל כמובן, נדבר רק על מספר סניפי אברקומבי ופיץ' (Abercrombie & Fitch) שנפוצים בבירות אירופה ומייצגים מותג יוקרתי, יקר הנחשב לאיכותי ומבוקש. יחד עם זאת, האווירה החשוכה, המוזיקה החזקה והריח האגרסיבי של בושם יומיומי המפוזר בחנות הרשת, קולעים בדיוק לקהל הצעיר, אך דוחים ומרחיקים מהחנויות קהל מבוגר יותר. זו דוגמא לבישום שמכוון למטרה מאד מסוימת, אך גם במקביל מחמיץ בגדול מטרות משנה ואת המוטיב המרכזי של ניחוח מכוון - הנעמת זמן המבקרים.
אם יש לכם עסק, חנות, משרד, אולם או מותג שאתם רוצים 'לעטוף' בריח מושך, משפר יעילות ומדגיש יתרונות,
כדי להעביר מסר שיווקי ולהגדיל את השורה התחתונה - נשמח לייעץ. פנו עכשיו למומחי הריח של נוטאסנט ותהנו מהתאמה אישית למטרות, לתקציב ולתנאי השטח אצלכם.