בישום אוטומטי - שאלות ותשובות על מיתוג בריח ופיזור ריח בעסקים

סביבות מבושמות הוכחו כמפחיתות טעויות הקלדה של עובדים, משפרות את התפיסה של איכות המוצר אצל לקוחות מבקרים, מגדילות את כוונות וסל הקנייה ומאריכות את זמן השהות בקרב הצרכנים. כמו כן, ניכרת עליה בנכונות של הצרכנים לשלם מעבר למכיר ה'מעוגן' (המחיר שנתפס כסביר בעיניהם).
הכוח האמיתי של מיתוג הריח או מיתוג בריח, הוא היכולת הייחודית ליצור קשרים רגשיים מיידיים, חזקים ומובחנים מול הלקוחות, במיוחד כשברקע יש פיתויים והצעות דומות. הסיבה לכך היא שניחוח ייחודי יכול לעורר זיכרון או רגש גם אם הוא רק ב'תת הכרה' שלנו. אדם יכול להיות מושפע מכ 10,000 גווני ריח שונים. ריכזנו 5 עובדות ומסקנות מרכזיות לבעלי עסקים ומותגים לקראת תהליכי בישום אוטומטי ו/או מיתוג באמצעות ריח.

1. אנשים נשארים עד 44% יותר בעסקים שמריחים טוב.

האם העסק שלכם משיג את זה? ריח נעים של עוגיות אפויות או לחם אפוי, ריח של נעלי עור או נעלי התעמלות חדשו, ניחוח הבושם המפתה מרחף מעל רצפת המכירה. ניחוחות קמעונאיים הם דבר יחסית חדש ואין לזלזל בחשיבותם בתהליכי שיווק.. בבדיקה שנעשתה בקרב מלונות ריץ' (ע"י חברת מחקר הניחוחות 'ניחוח 360') התגלה כאמור ש 44% מהלקוחות, העדיפו, נאשרו יותר ונמשכו לעסקים שהריחו טוב.

2. איך הריח שומר על פעילות עסקית טובה יותר?

ריח כאמור יכול לעורר תגובה רגשית. כאשר העוררות מתבצעת בתזמון ובמינון הנכונים, ניתן לכוון לרגשות חיוביים, אושר ושביעות רצון. מחקרים מראים שיפור של עד 40% במצב הרוח, כאשר הריח נתפס בעיני המריח כ'טוב'. אנשים נוטים לבלות זמן ממושך יותר במקומות עם ריח טוב, בגלל תחושת הנוחות. לניחוחות שונים, יכולות המרצה, איזון, הרגעה וכן יצירת לחץ.

3. התאמת הריח למשימה, קובעת את רמת ההצלחה.

יש ניסויים מרתקים בניחוחות שונים על קהלי יעד שונים. חנות מכולת בפריז לדוגמא, דיווחה על עליה של 5% במכירות לחמים, מאז שהפיצה בפינה הרלוונטית ריח מאפים טרי באופן קבוע. בחברת ניהול נכסים גילו שהנכסים המוצגים באזור מבושם בריח של דירה חדשה, נמכרים ב 7% יותר מנכסים שלא זכו להגשה המיוחדת בפני הלקוחות.

4. האם אפשר להגזים עם בישום אוטומטי?

יש כזה דבר ריח מותג חזק מדי או שגוי? בהחלט! הגזמה כמו בכל דבר, עלולה ליצור אפקט הפוך - דחייה מהמותג/שירות, זמן שהות קצר יותר בעסקים, הקטנת סל הקניות וכד'. יש נתיב ישיר בין קולטני הריח שלנו לבין החלק הרגשי במוח, מספיקים רק חלקיקי בישום מעטים כדי לבצע את הפעולה הרצויה והגזמה בהם, כאמור רק משבשת את המסרים החיובים שעוברים אל וממוחנו. בתי קולנוע רבים ברחבי העולם מפזרים ניחוחות פופקורן כדי למשוך קהל ולייצר את האווירה הנעימה והמוכרת לו, אך אולמות VIP מפזרים ניחוחות שונים לחלוטין כדי לחמוק מהתדמית ההמונית, ולייצר אווירה יוקרתית.

5. יש דוגמא לטעות בשימוש בריח?

מבלי לפגוע בחברות ומותגים בישראל כמובן, נדבר רק על מספר סניפי אברקומבי ופיץ' (Abercrombie & Fitch) שנפוצים בבירות אירופה ומייצגים מותג יוקרתי, יקר הנחשב לאיכותי ומבוקש. יחד עם זאת, האווירה החשוכה, המוזיקה החזקה והריח האגרסיבי של בושם יומיומי המפוזר בחנות הרשת, קולעים בדיוק לקהל הצעיר, אך דוחים ומרחיקים מהחנויות קהל מבוגר יותר. זו דוגמא לבישום שמכוון למטרה מאד מסוימת, אך גם במקביל מחמיץ בגדול מטרות משנה ואת המוטיב המרכזי של ניחוח מכוון - הנעמת זמן המבקרים.

אם יש לכם עסק, חנות, משרד, אולם או מותג שאתם רוצים 'לעטוף' בריח מושך, משפר יעילות ומדגיש יתרונות, כדי להעביר מסר שיווקי ולהגדיל את השורה התחתונה - נשמח לייעץ. פנו עכשיו למומחי הריח של נוטאסנט ותהנו מהתאמה אישית למטרות, לתקציב ולתנאי השטח אצלכם.

יתרונות שימוש במפיצי ריח

סוגי עסקים שמשתמשים במפיצי ריח אוטומטיים: המפתח לחוויית לקוח

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

איך למתג בעזרת ריח: טיפים וחשיבות תהליכי מיתוג מתקדם לחנויות, מותגים ומוצרים ספציפים

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

פתיחת וניהול עסק מצליח בתל אביב: מדריך מקיף

תל אביב, "העיר הלבנה", היא מרכז התרבות, העסקים והבילויים של ישראל. העיר ידועה בריח הייחודי של אווירת החופש, בקצב החיים התוסס שלה, בחדשנות, ביצירתיות ובמגוון האוכלוסיות המתגוררות בה או מגיעות אליה לביקור. מבחינה עסקית - העיר מתאפיינת בתחרות גבוהה, בעלויות גבוהות יחסית ולפעמים גם בבירוקרטיה...

שירות החלפת מיכלי ריח והכדאיות בהפצת ריח אוטומטית בעסקים

ריח הוא אחד החושים החזקים ביותר שיש לנו. הוא יכול להשפיע משמעותית על הרגשות שלנו, ההתנהגות שלנו ואפילו על ההחלטות שלנו. לכן, לא פלא שלריח יש תפקיד חשוב גם בעסקים - כמעודד פעילות פנים וחוץ ארגונית. הפצת ריח אוטומטית היא דרך יעילה וחסכונית ליצור אווירה נעימה ומזמינה בעסק שלכם. מכשירי הפצה ובישום...

מכשירי הפצת ריח אוטומטים בעסקים: האם הם באמת שווים את ההשקעה?

מכשירי הפצת ריח אוטומטים הם פתרון פופולרי עבור עסקים רבים, המעוניינים לשפר את חווית הלקוח ולהפוך את העסק שלהם לאטרקטיבי יותר. מכשירי ריח אוטומטי אלו, מפיצים ניחוחות נעימים בחלל העסק, מה שיכול להעלות את מצב הרוח של הלקוחות ולהפוך את השהייה לנעימה יותר. גם העובדים עשויים להנות מפרודוקטיביות מואצת...

הביקוש והיתרונות של מפזר ריח חשמלי מקצועי

מפזרי/מפיצי ריח חשמליים הפכו פופולריים בשנים האחרונות ככל שיותר ארגונים ואנשים גילו את היתרונות של ארומה נעימה בבתיהם ובחללי העבודה שלהם. מפיצי ריח חשמליים קלים לשימוש, חסכוניים ורב-תכליתיים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית לשימוש אישי ומסחרי כאחד. במאמר זה נתעמק בפופולריות של מפיצי ריח חשמליים...

טרנדים בבישום עסקים 2024 - הגדלת מכירות והתייעלות בעבודה

בשנת 2024, צפויים עסקים רבים להמשיך ולהשקיע בבישום חללי העבודה ואולמות התצוגה/מכירה, ככלי לשיפור חוויית הלקוח, הגברת המכירות ויצירת סביבת עבודה נעימה יותר. המחקרים הותיקים מתווספים לנתונים בילנלואמיים פוסט-קורונה והם מלמדים אותנו המון - שווה להשקיע בריח טוב, זה כבר ברור.

Scent Styling - האם עיצוב ריח הוא הטרנד הגדול?

העובדה שריח משפיע על מצבי הרוח שלנו, כבר הוכחה מדעית ומוכרת ברחבי העולם ובעולמות השיווק, הגדלת המכירות ומשיכת לקוחות. באוניברסיטת קנגוון נערך מחקר בשנת 2016 ובין מסקנותיו, הובהר מעל לכל ספק שלריח יש גם השפעה על רמת המתח ('סטרס') שלנו וכן גם השפעה ישירה על כושר העבודה. זו הסיבה שמעצבי בתי...

ריח של הצלחה - מגמות שיווק מובילות בשנת 2023 בישראל

שיווק הוא תחום שמתפתח ללא הרף והצורך של בעלי חנויות 'להריח' את הטרנד ולהתעדכן ביכולות היעילות ביותר, הוא חיוני עבור עסקים כדי להקדים את המתחרים. עם המעבר לשנת 2023, כבר בולטים מספר טרנדים שצפויים לתפוס את מרכז הבמה בעולם השיווק בישראל, מטכנולוגיית בינה מלאכותית ועד בישום אוטומטי של חלל...

מפיץ ריח למשרד - כל מה שבעלי משרדים צריכים כדי ליצור ניחוח ממותג ויעיל

מפיץ ריח למשרד, מהסופר/חנויות בישום ואווירה כמו ללין, פוקס-הום, סבון ודומיהם, הוא לא נושא המאמר. ברשתות השיווק, טמבוריות ומכולות שכונתיות כמו גם בקניונים, תוכלו למצוא מגוון ענק של מפיצי ריח, בשיטות שונות. אלו הם אינם מכשירי הפצת ריח מקצועיים למשרדים, אלא גירסה בייתית בעלת חסרונות רבים בכל הקשור...

קפסולות ריח למזגן - האם זו הדרך הטובה ביותר לבישום אוטומטי?

קפסולות ריח למזגן הן שיטת בישום חדשנית, המציגה לקהל הפרטי/עסקי, הצצה שטחית לעולמות הבישום האוטומטים המקצועיים. בדומה למכונות קפה, מספר דגמי מזגנים בודדים ברחבי העולם, מאפשרים הצמדת קפסולות - מיכלי בישום קטנים חד פעמיים - למערכת האיוורור המובנית של המזגן ובכך להפיץ ריח בחלל המקורר/מחומם על ידי המזגן....

5 סיבות להתקין בחנות/מסעדה או משרד מבשם ריח אוטומטי

כשהמשק הישראלי כמו העולמי מתחיל להתעורר ממשבר שהתחילה מגפת הקורונה והמשיכה המגפה הכלכלית, מחפשים עסקים רבים את ה'שפיץ', את היתרון התחרותי והמבדל מעסקים אחרים, כדי לבלוט, למכור ולא מעט פעמים - בשביל לשרוד. כיצד תוכלו לשרוד ולהגדיל מכירות/תפוקה? הפתרון מתחיל באף:

שיווק באמצעות ריחות - המדע מאחורי ההצלחה

סיבוב במרכז קניות גדול או הגעה לשדה התעופה, לא אחת מזמנים לאפנו מפגש מרתק עם ניחוחות שונים, נעימים וחזקים. מי מאיתנו לא נתקל בריח המשכר של לחמניות טריות שיצאו זה עתה חמות חמות מהתנור.. אותן לחמניות שיוצאות החוצה לעולם עם הריח הממכר שלהן תופסות באף תרתי משמע, את העוברים והשבים. העיקרון הוא פשוט....

ריח טוב בעסק / בחנות / במשרד - אסטרטגיית היציאה שלכם מתחילה באף

בימים שבהם כל המשק הישראלי או לפחות חלקו הארי, מנוטרל ומושבת מפאת ההשבתה וההתסגרות של העובדים וסגירת העסקים שנועדו לצמצם את אפשרות ההדבקה בוירוס קוביד-19 (קורונה), כל שנותר לבעלי עסקים לנהל, זו את אסטרטגיית היציאה מהמשבר הכבד. בעזרת תכנון נכון ובחירת כלים מועילים להגדלת מכירות,...

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...