יצירת יתרון יחסי
פיזור ריח נעים בצורה מכוונת, גורם לתשומת לב של לקוחות ומבקרים יוצר אווירה מיוחדת בסביבת הקניה, יוצר תחושה חיובית אחרי הקניה, גורם להעלאת שביעות רצון הלקוחות, גורם להגדלת זמן שהות בסביבת הקניה, גורם להעלאת מצב הרוח של הלקוח ולחוויית קניה חיובית וכך גם משיג קידום מכירות ותחושת אמון ובטחון כלפי החברה. הריח גורם להעלאת מוטיבציה של העובדים ומשפר את סביבת העבודה. מעלה יצירתיות, פתיחות ותפוקות. יוצר יתרון יחסי מול מתחרים. את כל היתרונות האלה ניתן להפעיל על מנת לקדם מטרות העסק ,לקדם מכירות ולהיות ביתרון יחסי מול המתחרים. שיווק דרך הריח ביפן ובאמריקה הפך לתחום מאוד מפותח הנמצא בשימוש מתקדם בעסקים רבים ובהצלחה רבה. מחקרים מדעיים רבים נעשו בין היתר באוניברסיטת פאדרבורן, הגיעו לתוצאות מרשימות: זמן השהות בסביבת הקניה בחנויות עלה ב -15.9%, פיזור ריח נעים בסביבת הקניה העלה נכונות לקניה בקרב הלקוחות ב- 14.8% ואת אחוז הרכישות האימפולסיביות הוא העלה ב- 6%!