מיתוג חכם - איך ריח של מותג משפיע על צרכנים

אחד החושים המפותחים ביותר אצל כל יצור חי, הוא חוש הריח. בין אם מדובר בבע"ח, שאצל חלקם חוש זה, מסייע ומועיל עשרות מונים ממראה עיניים. ובין אם מדובר בבני אדם. נכון להיום חוש הריח שוב חוזר לבמה של עולם השיווק ובגדול, כי השימוש בחושים האחרים כל כך עמוס בנסיונות 'להגיע אלינו'. הריח הוא ללא ספק המנצח - באמצעות אותם מיליוני קולטנים המצויים ברקמת אפנו, אנחנו עושים בחירות שונות ומגוונות, מבחירת מאכל במסעדה, כלה בפריט לבוש בחנות מסויימת ועד החלטות הרות גורל יותר כמו בחירת בן/בת זוג לחיים.

כיום המון בתי עסק, מעולמות שונים לחלוטין , מפיצים ניחוחות מסויימים על מנת להנעים ולהקל על שהיית הלקוח בחנות . מי שעושה זאת נכון, מצליח בדרך זו, גם להאריך את משך השהייה של אותו לקוח בעסק וגם גורם לו להרגיש בנוח בסופו של דבר לשלוף את הארנק ולקנות.

מחקרים רבים נעשו בנושא השיווק החושי בעשורים האחרונים. חלקם הוזמנו ע"י בעלי רשתות גדולות ומוכרות.

כאשר השורה התחתונה היא שלכל בעל עסק או מוצר, היכולת לחבר את הלקוח פיזית ורגשית עם אייטם מסויים.

כל ריח וריח שנישא באויר, יכול לעורר לקוח לפעולה, להימשך למותג ולגשת אליו או לחלופין להירתע ולהתרחק מהאזור.

 

מחקרית הוכח מזמן שאדם ממוצע מסוגל לזהות ולהבחין בין 10000 ריחות שונים. המחקרים העדכניים ביותר כבר מדברים על מספרים גבוהים בהרבה. נתון נוסף מעניין בהקשר זה הוא שאדם ממוצע נושם כ20 אלף פעם ביום ועל כן,עם כל נשימה,גובר גם הסיכוי ללכוד ריח ייחודי-אישי של מוצר באפנו.

מכאן שריח הוא בעצם שטח פתוח ופורח למשווקים. גם מאחר וחוש הריח הוא אינו דבר הניתן לכיבוי ועל כן , הוא גם מעורר תגובות רגשיות מיידיות וגם נשאר איתנו הלאה לטווח הארוך. כלומר כאשר אותו ניחוח משפיע עלינו לטובה, יכולה להיות לכך השלכה ישירה ומיידית על מצב רוחנו. בנוסף,הריח נצרב ונשמר אצלנו בתודעה והשפעתו תהיה גם ארוכת טווח.

לדוגמה: קטורת ומוצרי בישום נוספים המופצים בבית עסק מסויים, ישרו לרוב אוירה נעימה על הצרכן ויזרזו את החיבור שלו עם המקום. אם בחדר השירותים של אותו בית עסק, או עם בספא או בחדר טיפולים כזה או אחר . זה בין היתר, גם מה שיגרום לנו לשוב אל אותו מטפל על מנת לקבל את הטיפול באותו חלל נעים. דא, ניסוי שנעשה בעכברים בנושא קטורת הוכיח שלמוצר זה השפעה נוגדת דיכאון וחרדה.

 

אינספור בתי עסק - מלונות,בתי קזינו,מסעדות, חנויות מותגים ועוד ועוד, עושים שימוש נרחב ותדיר בריחות ככלי שיווקי יעיל . זאת על מנת לייצר ללקוח חוייה בלתי נשכחת ולגרום לו לקשר אסוציאטיבית מותג מסויים עם ריח מסויים.

למשל, ענקית התקשורת verizon, השיקה לאחרונה טלפון סלולרי שוקולד. לצורך כך, הפיצה ברחבי החנויות שלה, ריח שוקולד חזק ומפתה שנישא באויר ומשך את ההמונים לחנות וספציפית לקנות את אותו מוצר.

 

מעצבי פנים, ארכיטקטים ולא רק הם, יכולים להעיד, כמה חשובה התאמת ריחות לעיצוב חלל הבית.

שימוש במפיצי ריח שונים לחדרי שירותים ולשאר הבית, הינו דבר שבשגרה בימינו, כמו גם מוצרים דוגמת קרם ידיים,בודי ספלאש ונרות בישום, כאשר לכל אחד ואחד מהם ריח אינדיבידואלי שעשוי לתת את האימפקט שלו על האוירה בבית ועל תחושת השייכות אליו.

 

אז ידוע שהמוח לא תמיד ער לכל מולקולות הריח שעוברות דרכנו. עם זאת,מנגנון זה יופעל אצלנו תמיד ברמת התת מודע. לטוב ולרע, לא נוכל להימנע מריח חזק שעולה לאויר במקום מסויים. ועל כן , קירבה או נסיעה למקום מסויים המפיץ באופן קבוע ריח מסויים , עשוייה או עלולה לעורר בנו אסוציאטיבית רגשות מסויימים -חיוביים או שליליים ואף להניע אותנו לפעול. לצורך הדוגמה- ניקח מחלף מסויים בכביש שתמיד כשנעבור בו , ניתקל בריח רע וחריף של זיהום אויר כלשהו. אסוציאטיבית, אותה חוייה לא נעימה עשוייה לגרום לנו לסתום את האף או לעוות את פנינו בהתקרבנו לאותו אזור עוד בטרם הרחנו משהו בעקבות נסיון הלמידה הקודם (והעגום במקרה זה) שלנו. ומאידך, שיוט בקניון באזור בו יש ריח חזק ואהוב של ריחות מאפייה, יגרום לנו, לעתים מבלי שנהיה מודעים לכך, לבקר ולהתהלך שוב באותו באזור ספציפי של הקניון. ואכן לא מעט קניונים ושאר מרכזי קניות משחררים לאויר ריחות כאלה ואחרים מתוך מטרה לגרות אותנו ולגרום לנו להימשך אחר הריח.

 

אם כך, שימוש גובר בריחות להשגת התנהגויות כאלה ואחרות מקהל הצרכנים, הוא הצלחה מוכחת כבר הרבה שנים. כיום יותר ויותר אנשי מחקר ומדע קוראים לניתוח והבנה טובים יותר של איך חוש הריח משפיע על המוח שלנו על מנת להגיע לעוד ועוד תובנות ולעוד יישומים פוטנציאליים חדשים בנושא.

יתרונות שימוש במפיצי ריח

סוגי עסקים שמשתמשים במפיצי ריח אוטומטיים: המפתח לחוויית לקוח

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

איך למתג בעזרת ריח: טיפים וחשיבות תהליכי מיתוג מתקדם לחנויות, מותגים ומוצרים ספציפים

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

פתיחת וניהול עסק מצליח בתל אביב: מדריך מקיף

תל אביב, "העיר הלבנה", היא מרכז התרבות, העסקים והבילויים של ישראל. העיר ידועה בריח הייחודי של אווירת החופש, בקצב החיים התוסס שלה, בחדשנות, ביצירתיות ובמגוון האוכלוסיות המתגוררות בה או מגיעות אליה לביקור. מבחינה עסקית - העיר מתאפיינת בתחרות גבוהה, בעלויות גבוהות יחסית ולפעמים גם בבירוקרטיה...

שירות החלפת מיכלי ריח והכדאיות בהפצת ריח אוטומטית בעסקים

ריח הוא אחד החושים החזקים ביותר שיש לנו. הוא יכול להשפיע משמעותית על הרגשות שלנו, ההתנהגות שלנו ואפילו על ההחלטות שלנו. לכן, לא פלא שלריח יש תפקיד חשוב גם בעסקים - כמעודד פעילות פנים וחוץ ארגונית. הפצת ריח אוטומטית היא דרך יעילה וחסכונית ליצור אווירה נעימה ומזמינה בעסק שלכם. מכשירי הפצה ובישום...

מכשירי הפצת ריח אוטומטים בעסקים: האם הם באמת שווים את ההשקעה?

מכשירי הפצת ריח אוטומטים הם פתרון פופולרי עבור עסקים רבים, המעוניינים לשפר את חווית הלקוח ולהפוך את העסק שלהם לאטרקטיבי יותר. מכשירי ריח אוטומטי אלו, מפיצים ניחוחות נעימים בחלל העסק, מה שיכול להעלות את מצב הרוח של הלקוחות ולהפוך את השהייה לנעימה יותר. גם העובדים עשויים להנות מפרודוקטיביות מואצת...

הביקוש והיתרונות של מפזר ריח חשמלי מקצועי

מפזרי/מפיצי ריח חשמליים הפכו פופולריים בשנים האחרונות ככל שיותר ארגונים ואנשים גילו את היתרונות של ארומה נעימה בבתיהם ובחללי העבודה שלהם. מפיצי ריח חשמליים קלים לשימוש, חסכוניים ורב-תכליתיים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית לשימוש אישי ומסחרי כאחד. במאמר זה נתעמק בפופולריות של מפיצי ריח חשמליים...

טרנדים בבישום עסקים 2024 - הגדלת מכירות והתייעלות בעבודה

בשנת 2024, צפויים עסקים רבים להמשיך ולהשקיע בבישום חללי העבודה ואולמות התצוגה/מכירה, ככלי לשיפור חוויית הלקוח, הגברת המכירות ויצירת סביבת עבודה נעימה יותר. המחקרים הותיקים מתווספים לנתונים בילנלואמיים פוסט-קורונה והם מלמדים אותנו המון - שווה להשקיע בריח טוב, זה כבר ברור.

Scent Styling - האם עיצוב ריח הוא הטרנד הגדול?

העובדה שריח משפיע על מצבי הרוח שלנו, כבר הוכחה מדעית ומוכרת ברחבי העולם ובעולמות השיווק, הגדלת המכירות ומשיכת לקוחות. באוניברסיטת קנגוון נערך מחקר בשנת 2016 ובין מסקנותיו, הובהר מעל לכל ספק שלריח יש גם השפעה על רמת המתח ('סטרס') שלנו וכן גם השפעה ישירה על כושר העבודה. זו הסיבה שמעצבי בתי...

ריח של הצלחה - מגמות שיווק מובילות בשנת 2023 בישראל

שיווק הוא תחום שמתפתח ללא הרף והצורך של בעלי חנויות 'להריח' את הטרנד ולהתעדכן ביכולות היעילות ביותר, הוא חיוני עבור עסקים כדי להקדים את המתחרים. עם המעבר לשנת 2023, כבר בולטים מספר טרנדים שצפויים לתפוס את מרכז הבמה בעולם השיווק בישראל, מטכנולוגיית בינה מלאכותית ועד בישום אוטומטי של חלל...

מפיץ ריח למשרד - כל מה שבעלי משרדים צריכים כדי ליצור ניחוח ממותג ויעיל

מפיץ ריח למשרד, מהסופר/חנויות בישום ואווירה כמו ללין, פוקס-הום, סבון ודומיהם, הוא לא נושא המאמר. ברשתות השיווק, טמבוריות ומכולות שכונתיות כמו גם בקניונים, תוכלו למצוא מגוון ענק של מפיצי ריח, בשיטות שונות. אלו הם אינם מכשירי הפצת ריח מקצועיים למשרדים, אלא גירסה בייתית בעלת חסרונות רבים בכל הקשור...

קפסולות ריח למזגן - האם זו הדרך הטובה ביותר לבישום אוטומטי?

קפסולות ריח למזגן הן שיטת בישום חדשנית, המציגה לקהל הפרטי/עסקי, הצצה שטחית לעולמות הבישום האוטומטים המקצועיים. בדומה למכונות קפה, מספר דגמי מזגנים בודדים ברחבי העולם, מאפשרים הצמדת קפסולות - מיכלי בישום קטנים חד פעמיים - למערכת האיוורור המובנית של המזגן ובכך להפיץ ריח בחלל המקורר/מחומם על ידי המזגן....

5 סיבות להתקין בחנות/מסעדה או משרד מבשם ריח אוטומטי

כשהמשק הישראלי כמו העולמי מתחיל להתעורר ממשבר שהתחילה מגפת הקורונה והמשיכה המגפה הכלכלית, מחפשים עסקים רבים את ה'שפיץ', את היתרון התחרותי והמבדל מעסקים אחרים, כדי לבלוט, למכור ולא מעט פעמים - בשביל לשרוד. כיצד תוכלו לשרוד ולהגדיל מכירות/תפוקה? הפתרון מתחיל באף:

שיווק באמצעות ריחות - המדע מאחורי ההצלחה

סיבוב במרכז קניות גדול או הגעה לשדה התעופה, לא אחת מזמנים לאפנו מפגש מרתק עם ניחוחות שונים, נעימים וחזקים. מי מאיתנו לא נתקל בריח המשכר של לחמניות טריות שיצאו זה עתה חמות חמות מהתנור.. אותן לחמניות שיוצאות החוצה לעולם עם הריח הממכר שלהן תופסות באף תרתי משמע, את העוברים והשבים. העיקרון הוא פשוט....

ריח טוב בעסק / בחנות / במשרד - אסטרטגיית היציאה שלכם מתחילה באף

בימים שבהם כל המשק הישראלי או לפחות חלקו הארי, מנוטרל ומושבת מפאת ההשבתה וההתסגרות של העובדים וסגירת העסקים שנועדו לצמצם את אפשרות ההדבקה בוירוס קוביד-19 (קורונה), כל שנותר לבעלי עסקים לנהל, זו את אסטרטגיית היציאה מהמשבר הכבד. בעזרת תכנון נכון ובחירת כלים מועילים להגדלת מכירות,...

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...