חנות בתל אביב - 5 עצות לפותחים ומשדרגים חנות בתל אביב והמרכז

לא רק עסקי מזון, גם לשאר בעלי חנויות לעתיד באזור תל אביב (/ גוש-דן והמרכז), יש קרב שמתחיל עוד לפני הפתיחה של החנות והוא כולל מאבק בסטטיסטיקות המנבאות שחורות, ב'פינות המתות' של העיר ובקהלי היעד המשתנים. נצלול לתוך סוגי המאבקים האלו ונסייע לכם בתהליך הפתיחה וההכנות להפעלה של עסק / חנות תל אביבית, בעזרת 5 עצות מכריעות לבעלי עסקים בהתחשב במחיריה, אופיה ותכולתה של העיר העברית הראשונה תל-אביב.
 

תל אביב - עיר ללא חפיפה

בתל אביב מתחלפות חנויות, מסעדות, בתי קפה ואפילו חנויות קונספט (פופ-אפ STORE) וזכייני רשתות יציבות לכאורה, בקצב מהיר מהרגיל. אם זו 'פינה מתה' באבן גבירול שתושבי האזור הוותיקים יודעים לספר שכל עסק שנפתח בה כשל במהירות גדולה מקודמו, או עסק שבנוי על תנועת עוברים ושבים וקיבל קיר מפחוני הפיגומים של הרכבת הקלה מול חלון הראווה המאובק והמוסתר שלו - בתל אביב קשה לשרוד כחנות מצליחה. מנתונים סטטיסטים עולה שהרוב המכריע של מסעדות לדוגמא, לא ישרדו את השנה השנייה לפעילותן בתל אביב. מה הגורמים לכך? איך אפשר להיערך ולפתור אותם מראש?

דגשים בבחירות מיקום לחנות בתל אביב והמרכז:

זה לא סוד ואפילו אחד הדברים הראשונים שמלמדים בבתי ספר למנהל עסקים, המיקום מכריע. אם החנות שלכם בנויה כמו בדוגמא הנ"ל על תנועת לקוחות אגבית, אתם חייבים לבחור באזור שוקק ולא תעשייתי. אם העסק שלכם הוא אולפן הקלטות, לא תוכלו לעשות את זה באמצע רחוב 'אזרחי' רגיל והבחירה דווקא באזור תעשייתי תהיה הגיוניות וזולה יותר, מספר דגשים חשובים לבחירת מיקום לחנות בתל אביב:
1. בזמן תהליך הבחירה, בדקו כמה שיותר תכניות עירוניות לפיתוח האזור. דעו מראש על אתגרים ויתרונות באזורכם.
2. התעניינו אצל בעלי עסקים באזור - כנסו לחנויות שלהם ותחקרו. חלקם (ברגע שתשכנעו אותם שאינכם נציגי מס הכנסה) ישמחו לשתף בבעיות או יתרונות השכירות, התנאים, הקהל הפוטנציאלי והאופי של המקום. נתונים אלו לא כתובים בשום אתר ולא מתועדים בצורה מסודרת בשום דרך. הם שווים זהב עבורכם.
3. קחו בחשבון את עלויות האבטחה, ביטוח, ארנונה ונסיעות/חניה הכרוכים במיקום ומשתנים עם החלפתו.

דוגמאות לבחירת אזורים לעסקים / חנויות בתל אביב והמרכז:

חנות אופנה - 
של רשת? בגדי יוקרה? גן העיר, בקניונים ורחובות ראשיים במרכז/צפון העיר. 
סחורה מיובאת? על גבול יפו. בדרום תל אביב.
מסעדה - 
בונים על תנועה? באזורים הפופולריים כמו התחנה, שוק הפשפשים ומתחם כיכר רבין.
מסעדת שף מושכת קהל? בפינה ציורית של נווה צדק, ביפו על קו המים, על גג גורד שחקים נחשב.
ציוד דייג - 
סוף דיזינגוף/בן יהודה או בקצה אזור המלונות של תל אביב בואכה יפו.
יש לכם משלוחים לכל חלקי העיר? תוכלו 'להתמרכז' אך זכרו שהתנועה האגבית שם לא תגיע.

תל אביבים, נעים להכיר - חובה לנתח

קהל היעד כמו בכל מהלך שיווקי וקמפיין פוליטי, מכריע את המסר, העצמה, התכיפות והמטרות של הפרסום והחשיפה. הכירו את קהל היעד שלכם והתאימו את החנות אליו בצורתה, בצבעיה ובמסרים שעולים מהעימוד והעיצוב שבה.
קהל יעד זו הגדרה שנועדה להבהיר לנו ולעובדים איתנו, מי הוא 'הלקוח הפוטנציאלי הממוצע'. לקייטנת מחשבים לילדי כיתות א', הקהל אינו ילדים, אלא אימהות ואבות שמחפשים בגוגל ובסביבת המסגרת החינוכית של הילד את השירות לקראת החופש הקרוב.
מסעדת פועלים סינית יכולה למשוך קהל ישראלי ותיירים רבים, אך אם אופיה הוא 'בייתי', כדאי לה להיות ממוקמת באזורי המגורים של העובדים הזרים (החוקיים כמובן) מסין.

כך תיצרו יתרון תחרותי על חנויות אחרות בעיר תל אביב ובמרכז:

1. אחרי שבחרתם מיקום מושלם, עשיתם חלק גדול מהעבודה. הבנתם את קהל היעד שלכם, יצרתם בדמיונכם את ה'לוק' הכללי של החנות וכבר שקללתם את ההוצאות הצפויות.
2. גששו אצל בעלי עסקים ומיזמים באזור הפתיחה של החנות, נסו לעניין אותם בשיתופי פעולה.
3. תנו הזדמנות שווה ואפילו מתעדפת לתושבי האזור הקרוב ליהנות מהשירות החדש שלכם בחנות.
4. מתגו את עצמכם בנראות, במסר ובריח. לריח בחנות יש כאמור ארסנל עצום של יכולות:
א. למשוך קהל מסוים למטרה מסוימת.
ב. לעודד רכישה/שהות.
ג. לייעל תפוקת עובדים.
ד. לחקוק חוויה נעימה.
ה. להחזיר לקוחות.

מעוניינים להסתייע במומחי הריח שלנו למתג ולפזר ניחוח נעים ולא פולשני גם בחנות שלכם? התייעצו איתנו עכשיו >>

יתרונות שימוש במפיצי ריח

סוגי עסקים שמשתמשים במפיצי ריח אוטומטיים: המפתח לחוויית לקוח

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

איך למתג בעזרת ריח: טיפים וחשיבות תהליכי מיתוג מתקדם לחנויות, מותגים ומוצרים ספציפים

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

פתיחת וניהול עסק מצליח בתל אביב: מדריך מקיף

תל אביב, "העיר הלבנה", היא מרכז התרבות, העסקים והבילויים של ישראל. העיר ידועה בריח הייחודי של אווירת החופש, בקצב החיים התוסס שלה, בחדשנות, ביצירתיות ובמגוון האוכלוסיות המתגוררות בה או מגיעות אליה לביקור. מבחינה עסקית - העיר מתאפיינת בתחרות גבוהה, בעלויות גבוהות יחסית ולפעמים גם בבירוקרטיה...

שירות החלפת מיכלי ריח והכדאיות בהפצת ריח אוטומטית בעסקים

ריח הוא אחד החושים החזקים ביותר שיש לנו. הוא יכול להשפיע משמעותית על הרגשות שלנו, ההתנהגות שלנו ואפילו על ההחלטות שלנו. לכן, לא פלא שלריח יש תפקיד חשוב גם בעסקים - כמעודד פעילות פנים וחוץ ארגונית. הפצת ריח אוטומטית היא דרך יעילה וחסכונית ליצור אווירה נעימה ומזמינה בעסק שלכם. מכשירי הפצה ובישום...

מכשירי הפצת ריח אוטומטים בעסקים: האם הם באמת שווים את ההשקעה?

מכשירי הפצת ריח אוטומטים הם פתרון פופולרי עבור עסקים רבים, המעוניינים לשפר את חווית הלקוח ולהפוך את העסק שלהם לאטרקטיבי יותר. מכשירי ריח אוטומטי אלו, מפיצים ניחוחות נעימים בחלל העסק, מה שיכול להעלות את מצב הרוח של הלקוחות ולהפוך את השהייה לנעימה יותר. גם העובדים עשויים להנות מפרודוקטיביות מואצת...

הביקוש והיתרונות של מפזר ריח חשמלי מקצועי

מפזרי/מפיצי ריח חשמליים הפכו פופולריים בשנים האחרונות ככל שיותר ארגונים ואנשים גילו את היתרונות של ארומה נעימה בבתיהם ובחללי העבודה שלהם. מפיצי ריח חשמליים קלים לשימוש, חסכוניים ורב-תכליתיים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית לשימוש אישי ומסחרי כאחד. במאמר זה נתעמק בפופולריות של מפיצי ריח חשמליים...

טרנדים בבישום עסקים 2024 - הגדלת מכירות והתייעלות בעבודה

בשנת 2024, צפויים עסקים רבים להמשיך ולהשקיע בבישום חללי העבודה ואולמות התצוגה/מכירה, ככלי לשיפור חוויית הלקוח, הגברת המכירות ויצירת סביבת עבודה נעימה יותר. המחקרים הותיקים מתווספים לנתונים בילנלואמיים פוסט-קורונה והם מלמדים אותנו המון - שווה להשקיע בריח טוב, זה כבר ברור.

Scent Styling - האם עיצוב ריח הוא הטרנד הגדול?

העובדה שריח משפיע על מצבי הרוח שלנו, כבר הוכחה מדעית ומוכרת ברחבי העולם ובעולמות השיווק, הגדלת המכירות ומשיכת לקוחות. באוניברסיטת קנגוון נערך מחקר בשנת 2016 ובין מסקנותיו, הובהר מעל לכל ספק שלריח יש גם השפעה על רמת המתח ('סטרס') שלנו וכן גם השפעה ישירה על כושר העבודה. זו הסיבה שמעצבי בתי...

ריח של הצלחה - מגמות שיווק מובילות בשנת 2023 בישראל

שיווק הוא תחום שמתפתח ללא הרף והצורך של בעלי חנויות 'להריח' את הטרנד ולהתעדכן ביכולות היעילות ביותר, הוא חיוני עבור עסקים כדי להקדים את המתחרים. עם המעבר לשנת 2023, כבר בולטים מספר טרנדים שצפויים לתפוס את מרכז הבמה בעולם השיווק בישראל, מטכנולוגיית בינה מלאכותית ועד בישום אוטומטי של חלל...

מפיץ ריח למשרד - כל מה שבעלי משרדים צריכים כדי ליצור ניחוח ממותג ויעיל

מפיץ ריח למשרד, מהסופר/חנויות בישום ואווירה כמו ללין, פוקס-הום, סבון ודומיהם, הוא לא נושא המאמר. ברשתות השיווק, טמבוריות ומכולות שכונתיות כמו גם בקניונים, תוכלו למצוא מגוון ענק של מפיצי ריח, בשיטות שונות. אלו הם אינם מכשירי הפצת ריח מקצועיים למשרדים, אלא גירסה בייתית בעלת חסרונות רבים בכל הקשור...

קפסולות ריח למזגן - האם זו הדרך הטובה ביותר לבישום אוטומטי?

קפסולות ריח למזגן הן שיטת בישום חדשנית, המציגה לקהל הפרטי/עסקי, הצצה שטחית לעולמות הבישום האוטומטים המקצועיים. בדומה למכונות קפה, מספר דגמי מזגנים בודדים ברחבי העולם, מאפשרים הצמדת קפסולות - מיכלי בישום קטנים חד פעמיים - למערכת האיוורור המובנית של המזגן ובכך להפיץ ריח בחלל המקורר/מחומם על ידי המזגן....

5 סיבות להתקין בחנות/מסעדה או משרד מבשם ריח אוטומטי

כשהמשק הישראלי כמו העולמי מתחיל להתעורר ממשבר שהתחילה מגפת הקורונה והמשיכה המגפה הכלכלית, מחפשים עסקים רבים את ה'שפיץ', את היתרון התחרותי והמבדל מעסקים אחרים, כדי לבלוט, למכור ולא מעט פעמים - בשביל לשרוד. כיצד תוכלו לשרוד ולהגדיל מכירות/תפוקה? הפתרון מתחיל באף:

שיווק באמצעות ריחות - המדע מאחורי ההצלחה

סיבוב במרכז קניות גדול או הגעה לשדה התעופה, לא אחת מזמנים לאפנו מפגש מרתק עם ניחוחות שונים, נעימים וחזקים. מי מאיתנו לא נתקל בריח המשכר של לחמניות טריות שיצאו זה עתה חמות חמות מהתנור.. אותן לחמניות שיוצאות החוצה לעולם עם הריח הממכר שלהן תופסות באף תרתי משמע, את העוברים והשבים. העיקרון הוא פשוט....

ריח טוב בעסק / בחנות / במשרד - אסטרטגיית היציאה שלכם מתחילה באף

בימים שבהם כל המשק הישראלי או לפחות חלקו הארי, מנוטרל ומושבת מפאת ההשבתה וההתסגרות של העובדים וסגירת העסקים שנועדו לצמצם את אפשרות ההדבקה בוירוס קוביד-19 (קורונה), כל שנותר לבעלי עסקים לנהל, זו את אסטרטגיית היציאה מהמשבר הכבד. בעזרת תכנון נכון ובחירת כלים מועילים להגדלת מכירות,...

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...