תל אביב - עיר ללא חפיפה
בתל אביב מתחלפות חנויות, מסעדות, בתי קפה ואפילו חנויות קונספט (פופ-אפ STORE) וזכייני רשתות יציבות לכאורה, בקצב מהיר מהרגיל. אם זו 'פינה מתה' באבן גבירול שתושבי האזור הוותיקים יודעים לספר שכל עסק שנפתח בה כשל במהירות גדולה מקודמו, או עסק שבנוי על תנועת עוברים ושבים וקיבל קיר מפחוני הפיגומים של הרכבת הקלה מול חלון הראווה המאובק והמוסתר שלו - בתל אביב קשה לשרוד כחנות מצליחה. מנתונים סטטיסטים עולה שהרוב המכריע של מסעדות לדוגמא, לא ישרדו את השנה השנייה לפעילותן בתל אביב. מה הגורמים לכך? איך אפשר להיערך ולפתור אותם מראש?
דגשים בבחירות מיקום לחנות בתל אביב והמרכז:
זה לא סוד ואפילו אחד הדברים הראשונים שמלמדים בבתי ספר למנהל עסקים, המיקום מכריע. אם החנות שלכם בנויה כמו בדוגמא הנ"ל על תנועת לקוחות אגבית, אתם חייבים לבחור באזור שוקק ולא תעשייתי. אם העסק שלכם הוא אולפן הקלטות, לא תוכלו לעשות את זה באמצע רחוב 'אזרחי' רגיל והבחירה דווקא באזור תעשייתי תהיה הגיוניות וזולה יותר, מספר דגשים חשובים לבחירת מיקום לחנות בתל אביב:
1. בזמן תהליך הבחירה, בדקו כמה שיותר תכניות עירוניות לפיתוח האזור. דעו מראש על אתגרים ויתרונות באזורכם.
2. התעניינו אצל בעלי עסקים באזור - כנסו לחנויות שלהם ותחקרו. חלקם (ברגע שתשכנעו אותם שאינכם נציגי מס הכנסה) ישמחו לשתף בבעיות או יתרונות השכירות, התנאים, הקהל הפוטנציאלי והאופי של המקום. נתונים אלו לא כתובים בשום אתר ולא מתועדים בצורה מסודרת בשום דרך. הם שווים זהב עבורכם.
3. קחו בחשבון את עלויות האבטחה, ביטוח, ארנונה ונסיעות/חניה הכרוכים במיקום ומשתנים עם החלפתו.
דוגמאות לבחירת אזורים לעסקים / חנויות בתל אביב והמרכז:
חנות אופנה -
של רשת? בגדי יוקרה? גן העיר, בקניונים ורחובות ראשיים במרכז/צפון העיר.
סחורה מיובאת? על גבול יפו. בדרום תל אביב.
מסעדה -
בונים על תנועה? באזורים הפופולריים כמו התחנה, שוק הפשפשים ומתחם כיכר רבין.
מסעדת שף מושכת קהל? בפינה ציורית של נווה צדק, ביפו על קו המים, על גג גורד שחקים נחשב.
ציוד דייג -
סוף דיזינגוף/בן יהודה או בקצה אזור המלונות של תל אביב בואכה יפו.
יש לכם משלוחים לכל חלקי העיר? תוכלו 'להתמרכז' אך זכרו שהתנועה האגבית שם לא תגיע.
תל אביבים, נעים להכיר - חובה לנתח
קהל היעד כמו בכל מהלך שיווקי וקמפיין פוליטי, מכריע את המסר, העצמה, התכיפות והמטרות של הפרסום והחשיפה. הכירו את קהל היעד שלכם והתאימו את החנות אליו בצורתה, בצבעיה ובמסרים שעולים מהעימוד והעיצוב שבה.
קהל יעד זו הגדרה שנועדה להבהיר לנו ולעובדים איתנו, מי הוא 'הלקוח הפוטנציאלי הממוצע'. לקייטנת מחשבים לילדי כיתות א', הקהל אינו ילדים, אלא אימהות ואבות שמחפשים בגוגל ובסביבת המסגרת החינוכית של הילד את השירות לקראת החופש הקרוב.
מסעדת פועלים סינית יכולה למשוך קהל ישראלי ותיירים רבים, אך אם אופיה הוא 'בייתי', כדאי לה להיות ממוקמת באזורי המגורים של העובדים הזרים (החוקיים כמובן) מסין.
כך תיצרו יתרון תחרותי על חנויות אחרות בעיר תל אביב ובמרכז:
1. אחרי שבחרתם מיקום מושלם, עשיתם חלק גדול מהעבודה. הבנתם את קהל היעד שלכם, יצרתם בדמיונכם את ה'לוק' הכללי של החנות וכבר שקללתם את ההוצאות הצפויות.
2. גששו אצל בעלי עסקים ומיזמים באזור הפתיחה של החנות, נסו לעניין אותם בשיתופי פעולה.
3. תנו הזדמנות שווה ואפילו מתעדפת לתושבי האזור הקרוב ליהנות מהשירות החדש שלכם בחנות.
4. מתגו את עצמכם בנראות, במסר ובריח. לריח בחנות יש כאמור ארסנל עצום של יכולות:
א. למשוך קהל מסוים למטרה מסוימת.
ב. לעודד רכישה/שהות.
ג. לייעל תפוקת עובדים.
ד. לחקוק חוויה נעימה.
ה. להחזיר לקוחות.
מעוניינים להסתייע במומחי הריח שלנו למתג ולפזר ניחוח נעים ולא פולשני גם בחנות שלכם?
התייעצו איתנו עכשיו >>