Scent Styling - האם עיצוב ריח הוא הטרנד הגדול?

העובדה שריח משפיע על מצבי הרוח שלנו, כבר הוכחה מדעית ומוכרת ברחבי העולם ובעולמות השיווק, הגדלת המכירות ומשיכת לקוחות. באוניברסיטת קנגוון נערך מחקר בשנת 2016 ובין מסקנותיו, הובהר מעל לכל ספק שלריח יש גם השפעה על רמת המתח ('סטרס') שלנו וכן גם השפעה ישירה על כושר העבודה. זו הסיבה שמעצבי בתי מלון, אולמות, משרדים וחנויות, משלבים בשנים האחרונות את שכבת עיצוב הריח - 'מיתוג בריח'/ארומה-מרקטינג בעזרת ניחוח מותאם ו/או ייחודי, שמסייע לעצב חוויה מסוימת - חיובית כמובן - ללקוחות, בהתאם למטרות החלל אליו נכנס. אותם מעצבי על, האחראים גם על מתחמי מגורים, בניינים ובתים פרטיים, מוסיפים את היכולות הייחודיות של Scent Styling / עיצוב ריח (/סנט-סטיילינג), אל הבית וסביבות עבודה מרוחקות.

כדי לבצע התאמה של הריח בין המפיץ - בחנות, במשרד או בבית, לבין הלקוחות, המבקרים או בני הבית, דרושה הבנה עמוקה של האסתטיקה הנדרשת למי שעתיד להריח את החלל, תוכניות הפנים וכמובן פתיחות לניסויים. עיצוב מבוסס בדרך כלל על טעם אישי, אך באמנות עיצוב הריח המדע משתלב בצורה ברורה.

ריח שמנגן לנו על מיתרי הרגש - עיצוב ריח כמו הלחנת תווים

מערכת הריח שלנו קשורה באופן ישיר לפסיכולוגיה של האדם, כיוון שהיא פשוט חלק מהמוח שלנו. אותות הריח עוברים דרך חלקים רבים במוח שלנו, כולל אלה שקשורים לרגשות. ריח יכול להיות מקושר לחוויה - לבדנר ואקליפטוס לרגיעה, הדרים ומנטה להמרצה. לדוגמה.

אם נמשיל את אמנות עיצוב הריח לאמנות ההלחנה, אז גם בעולמות של הריח יש מקטעים שחוזרים על עצמם, תווים או אקורדים בעולמות המוזיקה, רצפי ניחוח בסיסיים בעולמות המיתוג והעיצוב בעזרת ריח. רצפים מסוימים, יכולים בדרך כלל לעורר מצבי נפש ספציפיים ברמה הכימית. הבנת הקשרים הללו היא הצעד הראשון בתהליכי סנס-סטיילינג (עיצוב ריח). מעצבים יכולים לקשט חדרים עם נרות, מפזרי ריח ומכשירים ארומתרפיים אחרים המשחררים ריחות שעוזרים לטפח את מצב הנפש הרצוי של הנמצאים באותו חלל. 

ריח טוב בחנות/בבית או במשרד - האם כולם מריחים אותו הדבר?

התשובה היא לא. לא כל הריחות מעוררים את אותה תגובה בכל אף בעולם. בתהליכי עיצוב ריח, יש חשיבות לתהליך הרב-שכבתי שמתחיל אצל המריחים - הכרה בריח, סקרנות, חיפוש בזכרונות והפעלת רגשות. ריחות נעימים יכולים לעורר אצל רובנו שיפור של מצב רוח, הקלה על חרדות, הגברת עירנות ואפילו הגברת תחושת הנינוחות. כל עוד איננו מעמיקים לריחות מותאמים אישית (כפי שאפשר ונעשה בעולמות המיתוג האישי בריח), יש סיכוי גדול יותר להפעיל את הרגשות הרצויים על פי תכנון הפצת הריח בבית או בעסק.

מריחים טוב יותר אחרי הקורונה?! Scent Styling / עיצוב ריח, יכול לעזור

מחקרים קצרי טווח וארוכים יותר, מלמדים שתקופת הקורונה הביאה עימה ירידה ביכולת לחוות את כל הספקטרום של הניחוחות אצל אנשים רבים שחלו בנגיף קוביד-19 ו/או חוו סימפטומים ארוכי טווח לאחר מכן. בנוסף לכך, במשך קרוב לשנתיים סוננו חלקיקי ריח רבים על ידי מסיכות, כך שהחוויה המחודשת להיכנס לחלל מבושם, מושכת, מרעננת ונחווית 'כמו לראשונה' עבור רבים מאיתנו.

רצפי הניחוחות השונים, מסוגלים כאמור לעורר רגשות, זכרונות ותחושות. חלקם נחשבים למשחררי אנדורפינים רב-שנתיים, אך תפיסתנו את הריח אינה חסינה מפני טרנדים, שינויי מזג אוויר וחילופי עונות. רמת האור ותנאי אקלים שונים, משפיעים על מצב הרוח הבסיסי שלנו וכך גם על הזכרונות/רגשות שריחות מסוימים מעירים בתוכנו.

כדי לבצע תהליך עיצוב ריח נכון, בין אם זה לובי של בניין, משרד קטן, אופן-ספייס שמשתרע על כמה קומות, חנות או בית פרטי, נשמח לרתום את הידע והנסיון של מומחי נוטא-סנט גם עבורכם. התייעצו עימנו ובחירו את הריח שיעשה עבורכם את העבודה.

יתרונות שימוש במפיצי ריח

סוגי עסקים שמשתמשים במפיצי ריח אוטומטיים: המפתח לחוויית לקוח

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

איך למתג בעזרת ריח: טיפים וחשיבות תהליכי מיתוג מתקדם לחנויות, מותגים ומוצרים ספציפים

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

פתיחת וניהול עסק מצליח בתל אביב: מדריך מקיף

תל אביב, "העיר הלבנה", היא מרכז התרבות, העסקים והבילויים של ישראל. העיר ידועה בריח הייחודי של אווירת החופש, בקצב החיים התוסס שלה, בחדשנות, ביצירתיות ובמגוון האוכלוסיות המתגוררות בה או מגיעות אליה לביקור. מבחינה עסקית - העיר מתאפיינת בתחרות גבוהה, בעלויות גבוהות יחסית ולפעמים גם בבירוקרטיה...

שירות החלפת מיכלי ריח והכדאיות בהפצת ריח אוטומטית בעסקים

ריח הוא אחד החושים החזקים ביותר שיש לנו. הוא יכול להשפיע משמעותית על הרגשות שלנו, ההתנהגות שלנו ואפילו על ההחלטות שלנו. לכן, לא פלא שלריח יש תפקיד חשוב גם בעסקים - כמעודד פעילות פנים וחוץ ארגונית. הפצת ריח אוטומטית היא דרך יעילה וחסכונית ליצור אווירה נעימה ומזמינה בעסק שלכם. מכשירי הפצה ובישום...

מכשירי הפצת ריח אוטומטים בעסקים: האם הם באמת שווים את ההשקעה?

מכשירי הפצת ריח אוטומטים הם פתרון פופולרי עבור עסקים רבים, המעוניינים לשפר את חווית הלקוח ולהפוך את העסק שלהם לאטרקטיבי יותר. מכשירי ריח אוטומטי אלו, מפיצים ניחוחות נעימים בחלל העסק, מה שיכול להעלות את מצב הרוח של הלקוחות ולהפוך את השהייה לנעימה יותר. גם העובדים עשויים להנות מפרודוקטיביות מואצת...

הביקוש והיתרונות של מפזר ריח חשמלי מקצועי

מפזרי/מפיצי ריח חשמליים הפכו פופולריים בשנים האחרונות ככל שיותר ארגונים ואנשים גילו את היתרונות של ארומה נעימה בבתיהם ובחללי העבודה שלהם. מפיצי ריח חשמליים קלים לשימוש, חסכוניים ורב-תכליתיים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית לשימוש אישי ומסחרי כאחד. במאמר זה נתעמק בפופולריות של מפיצי ריח חשמליים...

טרנדים בבישום עסקים 2024 - הגדלת מכירות והתייעלות בעבודה

בשנת 2024, צפויים עסקים רבים להמשיך ולהשקיע בבישום חללי העבודה ואולמות התצוגה/מכירה, ככלי לשיפור חוויית הלקוח, הגברת המכירות ויצירת סביבת עבודה נעימה יותר. המחקרים הותיקים מתווספים לנתונים בילנלואמיים פוסט-קורונה והם מלמדים אותנו המון - שווה להשקיע בריח טוב, זה כבר ברור.

ריח של הצלחה - מגמות שיווק מובילות בשנת 2023 בישראל

שיווק הוא תחום שמתפתח ללא הרף והצורך של בעלי חנויות 'להריח' את הטרנד ולהתעדכן ביכולות היעילות ביותר, הוא חיוני עבור עסקים כדי להקדים את המתחרים. עם המעבר לשנת 2023, כבר בולטים מספר טרנדים שצפויים לתפוס את מרכז הבמה בעולם השיווק בישראל, מטכנולוגיית בינה מלאכותית ועד בישום אוטומטי של חלל...

מפיץ ריח למשרד - כל מה שבעלי משרדים צריכים כדי ליצור ניחוח ממותג ויעיל

מפיץ ריח למשרד, מהסופר/חנויות בישום ואווירה כמו ללין, פוקס-הום, סבון ודומיהם, הוא לא נושא המאמר. ברשתות השיווק, טמבוריות ומכולות שכונתיות כמו גם בקניונים, תוכלו למצוא מגוון ענק של מפיצי ריח, בשיטות שונות. אלו הם אינם מכשירי הפצת ריח מקצועיים למשרדים, אלא גירסה בייתית בעלת חסרונות רבים בכל הקשור...

קפסולות ריח למזגן - האם זו הדרך הטובה ביותר לבישום אוטומטי?

קפסולות ריח למזגן הן שיטת בישום חדשנית, המציגה לקהל הפרטי/עסקי, הצצה שטחית לעולמות הבישום האוטומטים המקצועיים. בדומה למכונות קפה, מספר דגמי מזגנים בודדים ברחבי העולם, מאפשרים הצמדת קפסולות - מיכלי בישום קטנים חד פעמיים - למערכת האיוורור המובנית של המזגן ובכך להפיץ ריח בחלל המקורר/מחומם על ידי המזגן....

5 סיבות להתקין בחנות/מסעדה או משרד מבשם ריח אוטומטי

כשהמשק הישראלי כמו העולמי מתחיל להתעורר ממשבר שהתחילה מגפת הקורונה והמשיכה המגפה הכלכלית, מחפשים עסקים רבים את ה'שפיץ', את היתרון התחרותי והמבדל מעסקים אחרים, כדי לבלוט, למכור ולא מעט פעמים - בשביל לשרוד. כיצד תוכלו לשרוד ולהגדיל מכירות/תפוקה? הפתרון מתחיל באף:

שיווק באמצעות ריחות - המדע מאחורי ההצלחה

סיבוב במרכז קניות גדול או הגעה לשדה התעופה, לא אחת מזמנים לאפנו מפגש מרתק עם ניחוחות שונים, נעימים וחזקים. מי מאיתנו לא נתקל בריח המשכר של לחמניות טריות שיצאו זה עתה חמות חמות מהתנור.. אותן לחמניות שיוצאות החוצה לעולם עם הריח הממכר שלהן תופסות באף תרתי משמע, את העוברים והשבים. העיקרון הוא פשוט....

ריח טוב בעסק / בחנות / במשרד - אסטרטגיית היציאה שלכם מתחילה באף

בימים שבהם כל המשק הישראלי או לפחות חלקו הארי, מנוטרל ומושבת מפאת ההשבתה וההתסגרות של העובדים וסגירת העסקים שנועדו לצמצם את אפשרות ההדבקה בוירוס קוביד-19 (קורונה), כל שנותר לבעלי עסקים לנהל, זו את אסטרטגיית היציאה מהמשבר הכבד. בעזרת תכנון נכון ובחירת כלים מועילים להגדלת מכירות,...

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...

יצירת יתרון יחסי

פיזור ריח נעים בצורה מכוונת, גורם לתשומת לב של לקוחות ומבקרים יוצר אווירה מיוחדת בסביבת הקניה, יוצר תחושה חיובית אחרי הקניה, גורם להעלאת שביעות רצון הלקוחות, גורם להגדלת זמן שהות בסביבת הקניה, גורם להעלאת מצב הרוח של הלקוח ולחוויית קניה חיובית וכך גם משיג קידום מכירות ותחושת אמון ובטחון כלפי החברה....