חיבור בין ריח למותג, הכל על סנס-ברנדינג / Scent Branding למותגים

שיווק ומיתוג של עסק או מוצר עובד על כל החושים שלנו. ראשית, ברמה הויזואלית. המון בתי עסק מנסים ובצדק למשוך את הלקוחות על ידי שימוש בלוגו ייחודי מרתק ובולט לעין. מקדונלד'ס, נייק וקוקה קולה הן דוגמאות מצויינות לכך. כיום המון אנשים ברחבי הגלובוס רואים לנגד עיניהם את הסמל של מקדונלד'ס או קוקה קולה שרק עצם הופעתו כבר גורמת להם לרעב או צמא..

סנס ברנדינג - איך צורבים תודעה אצל לקוחות?

פרט לרמה האופטית, העסקים השונים מנסים להיכנס לליבם ולכיסם של הקונים גם דרך שאר החושים כשאחד הבולטים שבהם הוא חוש הריח. כיום כבר ידוע לכל כי ריח טוב ומתאים ישרת אותנו נהדר ככלי שיווקי ומכירתי. כך שהיום מיתוג חוש ריח הוא עוד נדבך חשוב במגוון האפשרויות השיווקיות של כל חנות או בית עסק.

כמובן שלפני שמפזרים את הריח לחלל האויר מתוך מטרה למשוך באף (תרתי משמע) לקוחות פוטנציאליים, יש עוד עבודה לפנינו. חשוב לזהות את טיב המותג או העסק שלנו ולאפיין את קהל היעד - צעירים/בוגרים/גיל הזהב, גברים/נשים וכ'ו..על כן הרבה עסקים כיום משקיעים משאבים רבים במחקרים על מנת לבדוק כיצד הבחירה בריח הספציפי משקפת את האישיות של המותג או במילים אחרות, לומדים איך להתאים את הריח הנכון והאופטימלי לעסק שלנו.

אז מה עושה את הריח לכל כך מיוחד בעולם השיווק?


קודם כל הוא מעורר זיכרונות. מחקרית כבר הוכח שקמפיינים פרסומיים המכילים שימוש בחוש הריח, נצרבים בזכרון פי 100 (נתון מדהים בפני עצמו!) מכל קמפיין אחר המכיל שימוש בשאר החושים - מגע, צפייה או שמיעה.
חנויות בגדי מותגים נוהגות להפיץ ריח חזק ביותר, כך שאותו קונה חוזר הביתה כשבאמתחתו מכנס או חולצה חדשה שעשוייה להשפיע מאוד לא רק על רגשותיו של הקונה כפי שהוכח כבר מדעית, אלא גם על סביבתו הקרובה.

אדם חי שנים בסביבתו של ריח מסויים מבלי היכולת לאתר אותו ולבודד אותו אינדיבידואלית משאר ריחות הסביבה. זה קורה המון בחנויות בגדים, מוצרי טיפוח כמו גם במלונות ובסוכנויות רכבים. מרתקת עוד יותר היא העובדה שעפי זכרון הריח הספציפי, אדם יכול ממש לצוד את אותו הריח המוכר, לזהות אותו בתוך המותג ובסופו של דבר גם להוציא את הארנק ולבצע רכישה.

במיוחד אצל בני הדור הצעיר, קשר רגשי עם מותג מושג לעתים קרובות כשהמוצר הוא בבחינת בלתי ניתן להשגה. וזו למעשה עוד סגולה של חוש הריח כאלמנט שיווקי. מלונות רבים תרים אחר ריח מנצח שיתאים לאופי המקום וייצג אותו נאמנה. כמובן שהניחוח חייב להתלבש כמו כפפה ליד עם הריהוט,התאורה ולובי המלון או כל חלל מרכזי אחר. נעשו על כך לא מעט מחקרים וסקרים. אחד מהם, מעניין במיוחד ופורץ דרך בתחום, נעשה במלון יוקרה בכלכותה, הודו. הוא מצא שקרוב למחצית התיירים ששהו בו, הצביעו על הריח הטוב כגורם מהנה בשהות שלהם במלון.

Scent Branding מבוסס ניסיון ומחקר

ב2006 נערך מחקר שבדק את כוח ההשפעה של ריחות על קניות מבחינה מגדרית. המחקר גילה כי הן נשים והן גברים נוהגים לבלות זמן ארוך יותר ואף לקנות יותר בחנויות בהן נישא ניחוח המזוהה עם המותג. עוד מצא המחקר כי העדפת ריח היא תלויית סביבה, גיאוגרפייה ותרבות. מחקר נוסף שנערך 4 שנים מאוחר יותר התמקד בחנויות נעליים. תוצאותיו היו די חד משמעיות. 84 אחוז מהלקוחות עפי אותו מחקר, נטו לקנות נעליים או אהבו יותר את הנעליים בסביבה מבושמת מותאמת. יתרה מכך, אותם משתתפים במחקר הביעו נכונות לקנות את אותו מוצר בסביבה הריחנית גם במחיר יקר ב10-15 אחוז מהסכום המקורי שלו.
שימוש מושכל בחוש ריח כאסטרטגיית מכירה משולב בשימוש עם יתר החושים מוכח כיעיל ביותר. הניראות של המותג ,כמו גם התחושה הפיזית שהוא מעורר כשנוגעים בו, יוצרים מערכת רגשות חזקה של הלקוח כלפי המותג.

מכאן שרמזים חושיים משפיעים מאוד על העדפות והחלטות הצרכן. קל וחומר כשמדובר בחוש הריח.

רוצים גם אתם להנות מהיכולת להעניק ללקוחות חוויה חיובית שתיצרב בזיכרון? פנו אלינו ונסייע לעסק/מותג שלכם לבחור את הריח המושלם והיעיל ביותר עבורכם.

יתרונות שימוש במפיצי ריח

סוגי עסקים שמשתמשים במפיצי ריח אוטומטיים: המפתח לחוויית לקוח

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

איך למתג בעזרת ריח: טיפים וחשיבות תהליכי מיתוג מתקדם לחנויות, מותגים ומוצרים ספציפים

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

פתיחת וניהול עסק מצליח בתל אביב: מדריך מקיף

תל אביב, "העיר הלבנה", היא מרכז התרבות, העסקים והבילויים של ישראל. העיר ידועה בריח הייחודי של אווירת החופש, בקצב החיים התוסס שלה, בחדשנות, ביצירתיות ובמגוון האוכלוסיות המתגוררות בה או מגיעות אליה לביקור. מבחינה עסקית - העיר מתאפיינת בתחרות גבוהה, בעלויות גבוהות יחסית ולפעמים גם בבירוקרטיה...

שירות החלפת מיכלי ריח והכדאיות בהפצת ריח אוטומטית בעסקים

ריח הוא אחד החושים החזקים ביותר שיש לנו. הוא יכול להשפיע משמעותית על הרגשות שלנו, ההתנהגות שלנו ואפילו על ההחלטות שלנו. לכן, לא פלא שלריח יש תפקיד חשוב גם בעסקים - כמעודד פעילות פנים וחוץ ארגונית. הפצת ריח אוטומטית היא דרך יעילה וחסכונית ליצור אווירה נעימה ומזמינה בעסק שלכם. מכשירי הפצה ובישום...

מכשירי הפצת ריח אוטומטים בעסקים: האם הם באמת שווים את ההשקעה?

מכשירי הפצת ריח אוטומטים הם פתרון פופולרי עבור עסקים רבים, המעוניינים לשפר את חווית הלקוח ולהפוך את העסק שלהם לאטרקטיבי יותר. מכשירי ריח אוטומטי אלו, מפיצים ניחוחות נעימים בחלל העסק, מה שיכול להעלות את מצב הרוח של הלקוחות ולהפוך את השהייה לנעימה יותר. גם העובדים עשויים להנות מפרודוקטיביות מואצת...

הביקוש והיתרונות של מפזר ריח חשמלי מקצועי

מפזרי/מפיצי ריח חשמליים הפכו פופולריים בשנים האחרונות ככל שיותר ארגונים ואנשים גילו את היתרונות של ארומה נעימה בבתיהם ובחללי העבודה שלהם. מפיצי ריח חשמליים קלים לשימוש, חסכוניים ורב-תכליתיים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית לשימוש אישי ומסחרי כאחד. במאמר זה נתעמק בפופולריות של מפיצי ריח חשמליים...

טרנדים בבישום עסקים 2024 - הגדלת מכירות והתייעלות בעבודה

בשנת 2024, צפויים עסקים רבים להמשיך ולהשקיע בבישום חללי העבודה ואולמות התצוגה/מכירה, ככלי לשיפור חוויית הלקוח, הגברת המכירות ויצירת סביבת עבודה נעימה יותר. המחקרים הותיקים מתווספים לנתונים בילנלואמיים פוסט-קורונה והם מלמדים אותנו המון - שווה להשקיע בריח טוב, זה כבר ברור.

Scent Styling - האם עיצוב ריח הוא הטרנד הגדול?

העובדה שריח משפיע על מצבי הרוח שלנו, כבר הוכחה מדעית ומוכרת ברחבי העולם ובעולמות השיווק, הגדלת המכירות ומשיכת לקוחות. באוניברסיטת קנגוון נערך מחקר בשנת 2016 ובין מסקנותיו, הובהר מעל לכל ספק שלריח יש גם השפעה על רמת המתח ('סטרס') שלנו וכן גם השפעה ישירה על כושר העבודה. זו הסיבה שמעצבי בתי...

ריח של הצלחה - מגמות שיווק מובילות בשנת 2023 בישראל

שיווק הוא תחום שמתפתח ללא הרף והצורך של בעלי חנויות 'להריח' את הטרנד ולהתעדכן ביכולות היעילות ביותר, הוא חיוני עבור עסקים כדי להקדים את המתחרים. עם המעבר לשנת 2023, כבר בולטים מספר טרנדים שצפויים לתפוס את מרכז הבמה בעולם השיווק בישראל, מטכנולוגיית בינה מלאכותית ועד בישום אוטומטי של חלל...

מפיץ ריח למשרד - כל מה שבעלי משרדים צריכים כדי ליצור ניחוח ממותג ויעיל

מפיץ ריח למשרד, מהסופר/חנויות בישום ואווירה כמו ללין, פוקס-הום, סבון ודומיהם, הוא לא נושא המאמר. ברשתות השיווק, טמבוריות ומכולות שכונתיות כמו גם בקניונים, תוכלו למצוא מגוון ענק של מפיצי ריח, בשיטות שונות. אלו הם אינם מכשירי הפצת ריח מקצועיים למשרדים, אלא גירסה בייתית בעלת חסרונות רבים בכל הקשור...

קפסולות ריח למזגן - האם זו הדרך הטובה ביותר לבישום אוטומטי?

קפסולות ריח למזגן הן שיטת בישום חדשנית, המציגה לקהל הפרטי/עסקי, הצצה שטחית לעולמות הבישום האוטומטים המקצועיים. בדומה למכונות קפה, מספר דגמי מזגנים בודדים ברחבי העולם, מאפשרים הצמדת קפסולות - מיכלי בישום קטנים חד פעמיים - למערכת האיוורור המובנית של המזגן ובכך להפיץ ריח בחלל המקורר/מחומם על ידי המזגן....

5 סיבות להתקין בחנות/מסעדה או משרד מבשם ריח אוטומטי

כשהמשק הישראלי כמו העולמי מתחיל להתעורר ממשבר שהתחילה מגפת הקורונה והמשיכה המגפה הכלכלית, מחפשים עסקים רבים את ה'שפיץ', את היתרון התחרותי והמבדל מעסקים אחרים, כדי לבלוט, למכור ולא מעט פעמים - בשביל לשרוד. כיצד תוכלו לשרוד ולהגדיל מכירות/תפוקה? הפתרון מתחיל באף:

שיווק באמצעות ריחות - המדע מאחורי ההצלחה

סיבוב במרכז קניות גדול או הגעה לשדה התעופה, לא אחת מזמנים לאפנו מפגש מרתק עם ניחוחות שונים, נעימים וחזקים. מי מאיתנו לא נתקל בריח המשכר של לחמניות טריות שיצאו זה עתה חמות חמות מהתנור.. אותן לחמניות שיוצאות החוצה לעולם עם הריח הממכר שלהן תופסות באף תרתי משמע, את העוברים והשבים. העיקרון הוא פשוט....

ריח טוב בעסק / בחנות / במשרד - אסטרטגיית היציאה שלכם מתחילה באף

בימים שבהם כל המשק הישראלי או לפחות חלקו הארי, מנוטרל ומושבת מפאת ההשבתה וההתסגרות של העובדים וסגירת העסקים שנועדו לצמצם את אפשרות ההדבקה בוירוס קוביד-19 (קורונה), כל שנותר לבעלי עסקים לנהל, זו את אסטרטגיית היציאה מהמשבר הכבד. בעזרת תכנון נכון ובחירת כלים מועילים להגדלת מכירות,...

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...