בישום אישי - איך ולמה בוחרים ריח בושם ייחודי?

כמה כסף מוציאים ישראלים בכל שנה על בשמים? מסתבר שמדובר ב1.5-2 מיליארד ש"ח בשנה כולל קניות בדיוטי פרי. על פניו סכום דמיוני. הצרכן הישראלי ידוע כאחד שנוהג להצביע ברגליים לטוב או לרע והדבר נכון שבעתיים גם לתחום הפרפומרייה.
 
בחירת בושם לגבר או אישה יכולה להיות תהליך מאתגר ביותר, שכן כל אחד ואחת מאיתנו הוא בעל עור שונה. מכאן שגם החומציות ומולקולות הריח שלנו מייצרות ניחוחות שונים החוצה ועל כן לכל אחד ואחד מאיתנו ריח אינדיבידואלי בפני עצמו. עובדה זו הופכת את כל נושא התאמת הבישום לגוף לאישי יותר עמוק ונרחב. 
מכיוון שכך, מוצר מסויים יכול להתאים בצורה מופלאה לגוף ספציפי ואילו אותו מוצר בדיוק, עשוי להשתלב פחות בגוף אחר.


היום מיתוג חוש-ריח ככלי שיווקי הוא כבר עניין שבשגרה. עסקים רבים משקיעים המון במחקר בתחום על מנת להגדיל מכירות ולהעצים את חווית הקנייה ללקוח. כשאחד הדברים הקריטיים ביותר להצלחה הוא היכולת להתאים את אותו ניחוח למוצר או השירות אותו נרצה לקדם, או במלים אחרות, הניחוח צריך 'להתלבש כמו כפפה' לקונספט אך לא רק. חשוב להתאים את הריח לכל המעטפת שסובבת סביב העסק - לעובדים, לקהל היעד, ללקוחות ולעיצוב הויזואלי של המקום. 

איך בושם משפיע עלינו?

בושם הוא למעשה תרכובת ארומטית הבנוייה מ3 שכבות של ריח. שכבה עליונה, בינונית ותחתונה. השכבה העליונה היא זו שמפיצה את הריח החזק ביותר, אך זה גם יהיה הראשון להתפוגג (לעומת השכבות האחרות) בפרק זמן קצר. השכבה הבינונית היא למעשה החלק הארי והמשמעותי . לוקח לה כמה דקות להיספג בגופנו ומאותו רגע, היא נשמרת מספר שעות מרגע שהתזנו את הבושם.
השכבה התחתונה בנוייה ממולקולות ריח כבדות, דבר שמאט את התאיידות הבושם ובעצם גורם לו להתפזר באיטיות בגוף, כך שאותו ריח יכול להישאר בגופנו עד כדי יממה שלמה.

כל האמור לעיל, עושה את תהליך הבחירה של הבושם למשהו הרבה יותר מורכב המצריך מחשבה עמוקה. אנשי מקצוע רבים דוגמת קוסמטיקאיות, יעידו שמדובר בתורה של ממש. 

בשמים מיוחדים - ההרכב שעושה את ההבדל

בשמים מורכבים ממגוון רחב ועשיר של חומרים. אלה יכולים להיות תמציות של פרחים, מה שנותן לריח ניחוח מתוק ועדין. לעומת זאת, ישנם בשמים שמכילים ניחוחות פירותיים מפירות הדר שונים כמו לימון ותפוזים או פירות יער שונים הנותנים אפקט רענן וקליל למוצר הריחני. ישנם בשמים העשויים מתמציות פרחים שונות, או מיסודות סינתטיים המספקים ניחוחות של אויר צח כמו ים, אויר הרים או פשתן. ניחוחות של וניל, שוקולד או קרמל לדוגמא שמאוד פופולאריים כיום, יתנו אפקט מאוד חזק ומרוכז של ריח, מה שמקנה לאותו בושם רושם יותר מתקתק ועשיר.

על כן, הפרחת בושם לחלל חייבת להיות מאוד שקולה ומאוזנת. כמובן בהתאם לקהל היעד. שלא יהיה גברי או נשי מדי אלא בדיוק 'במידת הצורך'. אם מדובר בפלח אוכלוסייה מגוון שפוקד את החנות, חשוב שהבושם לא יהיה בעל ריח מתוק או חמוץ מדי, דבר שעלול להרחיק לקוחות פוטנציאליים. אם מדובר בעסק או מותג שפונה יותר למין הנשי, יש לקחת בחשבון שנשים רבות תעדפנה בשמים מתמציות פרחים וצמחים וכאלה שמורכבים מיסודות של תזונה בריאה כמו נענע או כורכום. המותג המפורסם ניקי מינאז' למשל, מצליח מאוד בשל השילוב המוצלח בו של פרחים ופירות. כנל אמורים הדברים גם על רוג' הידוע כמותג של הזמרת ריהאנה.

גם בבסיס פירותי של בושם יכולים להיות לא מעט פרמטרים שיכריעו לכאן או לכאן על הבחירה שלנו. למשל, זמן קטיף הפרי, שכן פרי שנקטף בשעת צהריים חמימה, הניחוח שלו בבושם יהיה עשיר, דומיננטי ומתקתק יותר. גם לארץ המוצא של הפרי עשוייה להיות השפעה מכרעת על התוצאה הסופית של ריח הבושם. שכן תפוז שגדל באמריקה הלטינית ,טעמו וריחו יהיה שונה לרוב מכזה שצמח באקלים וביבשת אחרת.

בשמים והבדלי המינים

גברים נחשבים לבעלי אופי שמרני יותר בכל הנוגע לרכישת בשמים. לכן הם יעדיפו לרוב 'לרוץ' עם מוצר קבוע ומנצח. מותגים כמו "בלק אקסס", "רושס" ו"וואן מיליון" הם דוגמאות קלאסיות לריחות דומיננטים ומתוקים המועדפים בדרכ על המין הגברי.

נשים לעומת זאת הרבה יותר מגוונות בבחירות שלהן. רבות תעדפנה בשמים מתוקים כמו פנטזי של בריטני ספירס למשל, אחרות תבחרנה בחומציות מתקתקה כמו הבושם של שאקירה, ישנן כאלה שמעדיפות ריח חושני יותר דוגמת הבושם של כריסטינה אגילרה המשלב ניחוחות של קינמון ורקפות, אלה יהיו לרוב נשים מעל גיל 30. אצל נשים גם מגוון הבשמים הוא נרחב ועשיר הרבה יותר מאחר ולרבות מהן יש בושם אחד לעבודה, בושם אחד לים ובושם ליציאה בערב. 

בושם ייעודי על פי מטרות

אך לא רק הגיל והמגדר משחקים תפקיד מרכזי בבחירה. גם הפונקצייה שלשמה נבחר הבושם. בושם לחוף הים למשל יהיה שונה בתכלית מבושם לפגישת עסקים שבה נרצה שהניחוח שלו יפיץ וישדר סמכותיות ועוצמה למשל. 
בושם קיצי לרוב יהיה שונה מבושם חורפי. בשמים בניחוח קינמון ופצ'ולי למשל שהינם מרכיבים חמים, יהיו פופולאריים יותר בעונת החורף מבשמים בעלי ניחוח ימי ופירותי המותאמים יותר לקיץ.

הרבה אנשים ובפרט מהדור הצעיר, מחפשים ניחוחות בהתאמה אישית. כאלה שהריח יהיה מזוהה איתם ספציפית ולא יתפשט על אחרים. אלה קרויים כיום גם "בשמי הנישה"  ביניהם ניתן למצוא את 'קריד' ו'רפובליקה' המפורסמים.  

תחום הרגלי הצריכה של בשמים הולך ומתרחב לו עם השנים. שוק הבישום האישי והעסקי, מתעצם מעצם העובדה שהבושם שעל גופנו יכול להעיד עלינו המון ולשקף את האישיות שלנו ואת צרכינו.

גם אתם רוצים התאמה אישית-עסקית של ריח שיקח את המותג שלכם לרמה הבינלאומית? צרו איתנו קשר עכשיו ונסייע בהתאמה ופיזור חכם של הריח החדש שלכם.
 

יתרונות שימוש במפיצי ריח

סוגי עסקים שמשתמשים במפיצי ריח אוטומטיים: המפתח לחוויית לקוח

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

איך למתג בעזרת ריח: טיפים וחשיבות תהליכי מיתוג מתקדם לחנויות, מותגים ומוצרים ספציפים

בעולם העסקי והתחרותי של היום, עסקים וחנויות בעיקר, מחפשים כל דרך אפשרית כדי לבלוט ולהשאיר רושם 'בלתי נשכח' (ואף מושך) על לקוחותיהם. אחד הכלים היעילים ביותר להשגת מטרה זו הוא השימוש במפיצי ריח אוטומטיים. מכשירים אלה, המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת, מאפשרים לשלוט באופן מדויק בעוצמת הריח ובתדירות...

פתיחת וניהול עסק מצליח בתל אביב: מדריך מקיף

תל אביב, "העיר הלבנה", היא מרכז התרבות, העסקים והבילויים של ישראל. העיר ידועה בריח הייחודי של אווירת החופש, בקצב החיים התוסס שלה, בחדשנות, ביצירתיות ובמגוון האוכלוסיות המתגוררות בה או מגיעות אליה לביקור. מבחינה עסקית - העיר מתאפיינת בתחרות גבוהה, בעלויות גבוהות יחסית ולפעמים גם בבירוקרטיה...

שירות החלפת מיכלי ריח והכדאיות בהפצת ריח אוטומטית בעסקים

ריח הוא אחד החושים החזקים ביותר שיש לנו. הוא יכול להשפיע משמעותית על הרגשות שלנו, ההתנהגות שלנו ואפילו על ההחלטות שלנו. לכן, לא פלא שלריח יש תפקיד חשוב גם בעסקים - כמעודד פעילות פנים וחוץ ארגונית. הפצת ריח אוטומטית היא דרך יעילה וחסכונית ליצור אווירה נעימה ומזמינה בעסק שלכם. מכשירי הפצה ובישום...

מכשירי הפצת ריח אוטומטים בעסקים: האם הם באמת שווים את ההשקעה?

מכשירי הפצת ריח אוטומטים הם פתרון פופולרי עבור עסקים רבים, המעוניינים לשפר את חווית הלקוח ולהפוך את העסק שלהם לאטרקטיבי יותר. מכשירי ריח אוטומטי אלו, מפיצים ניחוחות נעימים בחלל העסק, מה שיכול להעלות את מצב הרוח של הלקוחות ולהפוך את השהייה לנעימה יותר. גם העובדים עשויים להנות מפרודוקטיביות מואצת...

הביקוש והיתרונות של מפזר ריח חשמלי מקצועי

מפזרי/מפיצי ריח חשמליים הפכו פופולריים בשנים האחרונות ככל שיותר ארגונים ואנשים גילו את היתרונות של ארומה נעימה בבתיהם ובחללי העבודה שלהם. מפיצי ריח חשמליים קלים לשימוש, חסכוניים ורב-תכליתיים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית לשימוש אישי ומסחרי כאחד. במאמר זה נתעמק בפופולריות של מפיצי ריח חשמליים...

טרנדים בבישום עסקים 2024 - הגדלת מכירות והתייעלות בעבודה

בשנת 2024, צפויים עסקים רבים להמשיך ולהשקיע בבישום חללי העבודה ואולמות התצוגה/מכירה, ככלי לשיפור חוויית הלקוח, הגברת המכירות ויצירת סביבת עבודה נעימה יותר. המחקרים הותיקים מתווספים לנתונים בילנלואמיים פוסט-קורונה והם מלמדים אותנו המון - שווה להשקיע בריח טוב, זה כבר ברור.

Scent Styling - האם עיצוב ריח הוא הטרנד הגדול?

העובדה שריח משפיע על מצבי הרוח שלנו, כבר הוכחה מדעית ומוכרת ברחבי העולם ובעולמות השיווק, הגדלת המכירות ומשיכת לקוחות. באוניברסיטת קנגוון נערך מחקר בשנת 2016 ובין מסקנותיו, הובהר מעל לכל ספק שלריח יש גם השפעה על רמת המתח ('סטרס') שלנו וכן גם השפעה ישירה על כושר העבודה. זו הסיבה שמעצבי בתי...

ריח של הצלחה - מגמות שיווק מובילות בשנת 2023 בישראל

שיווק הוא תחום שמתפתח ללא הרף והצורך של בעלי חנויות 'להריח' את הטרנד ולהתעדכן ביכולות היעילות ביותר, הוא חיוני עבור עסקים כדי להקדים את המתחרים. עם המעבר לשנת 2023, כבר בולטים מספר טרנדים שצפויים לתפוס את מרכז הבמה בעולם השיווק בישראל, מטכנולוגיית בינה מלאכותית ועד בישום אוטומטי של חלל...

מפיץ ריח למשרד - כל מה שבעלי משרדים צריכים כדי ליצור ניחוח ממותג ויעיל

מפיץ ריח למשרד, מהסופר/חנויות בישום ואווירה כמו ללין, פוקס-הום, סבון ודומיהם, הוא לא נושא המאמר. ברשתות השיווק, טמבוריות ומכולות שכונתיות כמו גם בקניונים, תוכלו למצוא מגוון ענק של מפיצי ריח, בשיטות שונות. אלו הם אינם מכשירי הפצת ריח מקצועיים למשרדים, אלא גירסה בייתית בעלת חסרונות רבים בכל הקשור...

קפסולות ריח למזגן - האם זו הדרך הטובה ביותר לבישום אוטומטי?

קפסולות ריח למזגן הן שיטת בישום חדשנית, המציגה לקהל הפרטי/עסקי, הצצה שטחית לעולמות הבישום האוטומטים המקצועיים. בדומה למכונות קפה, מספר דגמי מזגנים בודדים ברחבי העולם, מאפשרים הצמדת קפסולות - מיכלי בישום קטנים חד פעמיים - למערכת האיוורור המובנית של המזגן ובכך להפיץ ריח בחלל המקורר/מחומם על ידי המזגן....

5 סיבות להתקין בחנות/מסעדה או משרד מבשם ריח אוטומטי

כשהמשק הישראלי כמו העולמי מתחיל להתעורר ממשבר שהתחילה מגפת הקורונה והמשיכה המגפה הכלכלית, מחפשים עסקים רבים את ה'שפיץ', את היתרון התחרותי והמבדל מעסקים אחרים, כדי לבלוט, למכור ולא מעט פעמים - בשביל לשרוד. כיצד תוכלו לשרוד ולהגדיל מכירות/תפוקה? הפתרון מתחיל באף:

שיווק באמצעות ריחות - המדע מאחורי ההצלחה

סיבוב במרכז קניות גדול או הגעה לשדה התעופה, לא אחת מזמנים לאפנו מפגש מרתק עם ניחוחות שונים, נעימים וחזקים. מי מאיתנו לא נתקל בריח המשכר של לחמניות טריות שיצאו זה עתה חמות חמות מהתנור.. אותן לחמניות שיוצאות החוצה לעולם עם הריח הממכר שלהן תופסות באף תרתי משמע, את העוברים והשבים. העיקרון הוא פשוט....

ריח טוב בעסק / בחנות / במשרד - אסטרטגיית היציאה שלכם מתחילה באף

בימים שבהם כל המשק הישראלי או לפחות חלקו הארי, מנוטרל ומושבת מפאת ההשבתה וההתסגרות של העובדים וסגירת העסקים שנועדו לצמצם את אפשרות ההדבקה בוירוס קוביד-19 (קורונה), כל שנותר לבעלי עסקים לנהל, זו את אסטרטגיית היציאה מהמשבר הכבד. בעזרת תכנון נכון ובחירת כלים מועילים להגדלת מכירות,...

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...